Tel: +37069960684 | Email: info@cbc.lt


BADMINTONAS – kartų žaidimas, žaidimas kartu.

Capital Badminton Club – mėgėjų badmintono klubas Vilniuje.

- Suaugusiems
- Vaikams ir jaunimui.

BADMINTONAS: 7 „TAIP!” VAIKŲ SVEIKATAI


Mūsų vaikai šiais laikais dėmesį išlaiko daugiausiai 15 minučių. Badmintono treniruotė trunka vieną valandą. Ir pabandyk čia nesusikaupti ir pagaudyti varnas – priešininkas greitai pakedens tau ir plunksnelę, ir plunksnas. Nors gydytojas okulistas Ramūnas Riauka sako, kad priekaištas „nespoksok pro langą ir varnų negaudyk“ iš tiesų nėra teisingas. „Jei vaikas nukreipė akis į tolį, vadinasi, jau pats jo organizmas prašo pakeisti regos atstumą – nuo sąsiuvinio ar knygos, kurie yra arti, į tolimą horizontą – taip akys ilsisi. Lygiai taip pat joms naudingas ir nuolat pirmyn atgal judantis objektas. Vadinasi, badmintonas, kaip ir kitos panašios sporto šakos, tikrai treniruoja ne tik kūną, bet ir akis, užkerta kelią akių ligoms“, – sako gydytojas Ramūnas Riauka. Jau septynerius metus jis yra Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikos Akių ligų centro Konsultacijų kabinetų vyresnysis ordinatorius, gydytojas oftalmologas. Jo praktika siekia jau 20 metų. Gydytojas išduoda bendrą sveikatos formulę, kuri tinka absoliučiai visiems šiuolaikiniams vaikams: prie kompiuterio – iki 3 valandų per dieną, o lauke arba judriai žaidžiant – daugiau kaip 3 valandas per dieną. „Jei tėvai ir vaikai laikytųsi šios taisyklės, sveiki būtų visi. Bet jei jau nutinka kitaip, tai atsiminkite bent tai, kad ekranas turi būti kuo didesnis ir dydžio prasme nenuvertinkite televizoriaus – jis yra daug mažesnis blogis už mobiliuosius ir planšetes. Tačiau niekas niekada nepridės daugiau sveikatos kaip tinkamai pritaikytas judėjimas, kad ir kas tai bebūtų – ar badmintonas, ar plaukimas, ar futbolas, ar krepšinis, ar tiesiog ilgas aktyvaus tempo vaikščiojimas“, – įsitikinęs Ramūnas Riauka. Rima Firienė yra sporto instruktorė, kūno kultūros mokytoja ir reabilitacinio fitneso instruktorė. Jos patirtis ir žinios rodo – lenk medį, kol jaunas. „Jei mes nuo pat mažų dienų įskiepysime vaikams norą pratampyti kūną, apšilti, judėti, sportuoti, tai jiems taps malonia kasdiena, o ne atsikalbinėjimų ir priežasčių pagulinėti ieškojimu, kaip, deja, šiandien vis dar yra daugumai suaugusiųjų“, – įsitikinusi Rima Firienė. Badmintono klubo CBC vadovai Rimą Firienę kviečiasi į vaikų treniruotes ne mokyti tikslių padavimų, stiprios gynybos ar sekundės dalių greitos reakcijos. Ji čia ateina dėl… harmonijos ir balanso. „Vadovai, kurie taip kompleksiškai mąsto, eis toli, o jų auginami vaikai bus sveiki ir pasieks ne tik aukščiausius kamuoliukus, bet ir tokių pat rezultatų. Juk kaip svarbu suvokti tris esminius dalykus: teisingas apšilimas prieš treniruotę, teisingas tempimas po treniruotės ir asmeninis, individualus dėmesys kiekvienam berniukui ar mergaitei“, – aiškina sporto instruktorė, su vaikais ir suaugusiaisiais dirbanti lygiai kiekvieną mielą dieną. Pasak jos, „šiame gyvenime nėra jokių bendrų dalykų, nors egzistuoja ir mados ar tendencijos, bet pats svarbiausias – asmeninis požiūris“. Todėl Rima vienam pataiso kulkšnies padėtį ir štai jis jau aukščiau iššoka, kitai pailsina dominuojančią ranką ir ji tikrai nebesiskųs galimais peties skausmais, trečiai vaikų grupei po badmintono treniruotės paskiria seriją pratimų sustiprinti nusilpusius nugaros ir pilvo raumenukus. „Mano darbas – parodyti ir įrodyti: jei nuo pirmų metų dirbsime su, tarkime, jungiamaisiais audiniais, fascijomis, tai vieną dieną, esą nei iš šio, nei iš to, esą lygioje vietoje, jums nenutrūks Achilo sausgyslė“, – papildančią naudą badmintono treniruotėse aiškina Rima Firienė. Danijoje mokyklose badmintonas yra pamokų tvarkaraštyje. Ispanijoje irgi. O Indijoje, kaip pasakojo Lietuvoje vaikus ir suaugusiuosius treniravęs Reddy‘s Sudhakar‘as – be kalbų. Čia ne vaikus reikia kalbinti „Ateikit, pajudėkit, bus naudos“, o tūkstančius jų tėvai iš visos Indijos veža treneriui ir tik prašo „Priimkit maniškį, bus stropus, paklusnus ir stengsis be galo“. Atsirenka Reddy‘s kelias dešimtis. Ir tada jau namo miegoti iš aikštelių nebeina – nebėra laiko, taip smagu, taip prasminga. „Mėgėjams rekomenduočiau 3 savaitines treniruotes (po 1,5 valandos): norint ir sportiniais pasiekimais džiaugtis, ir puikią fizinę formą palaikyti. Tiek laiko skirti savo sveikatai – tikrai verta,“ – sako profesionalus badmintono treneris Reddy‘s Sudhakar‘as. Jis yra pasaulio badmintono čempiono mokytojas – tai žino, ką sako. Taigi kai nutarsite, kad šiemet Jūsų sūnus ar duktė, nesvarbu, ar jiems šešeri, ar šešiolika, eis žaisti badmintono, žinokite – tai mažiausiai 7 „taip!“ į jų geros fizinės ir psichinės sveikatos krepšelį:
  1. Gerėja rega
  2. Didėja koncentracija (išmokstama susikoncentruoti tik į savąjį žaidimą nepaisant aplinkui ošiančio veiksmo), ištvermė
  3. Lavinama motorika, intuicija, stabilumas, loginis mąstymas
  4. Treniruojama širdis
  5. Treniruojami visi kūno raumenys
  6. Mažėja cukraus kiekis kraujyje – diabeto profilaktika
  7. Užkertamas kelias viršsvoriui (450 kcal per valandą)
„Žaisdama badmintoną, tiek daug bėgu, šokinėju, tūpiu, siekiu, lenkiuosi ir vėl stoju į pagrindines statines pozicijas. Nuolat stebiu kitus žaidėjus, seku kamuoliuką, galvoju apie būsimą žingsnį į priekį. Tačiau, kas įdomiausia, kai jau po visko būnu visiškai šlapia, suprantu, kad tokio maloniai sveiko ir stipraus krūvio… net nepajutau. Tą patį sako ir visi trys mūsų vaikai – Domas, Jorė ir Eva, kuriems badmintonas jau irgi tapo nebe vien žaidimu, o ir gyvenimu“, – šypsosi „Capital Badminton Club“ prezidentė Aurelija Pakšytė.   CBC – tai nuo 2016 m. Lietuvos Badmintono Federacijos oficialiai paskelbtas didžiausias badmintono klubas Lietuvoje. Naujas sezonas prasideda rugpjūčio 20 d. Renkamos pradedančiųjų vaikų nuo 6 iki 16 metų ir naujos mėgėjų grupės. Treniruotės vyksta DELFI sporto centre, Vilniuje. Kaina 40-70 eurų per mėnesį. Rezervacija ir informacija – 8 699 60684 (Aurelija) arba info@cbc.lt